El nombre del viento, de Patrick Rothfuss


Fa poc vaig tornar a la llibreria Saltamartí de Badalona, (de les poques que encara queden a la ciutat!), cercant alguna lectura de butxaca per llegir al metro. Després de passar-me una bona estona llegint els titulars de les prestatgeries, tenia el cap bloquejat i sense saber que agafar. Així que finalment vaig preguntar a la llibretera que hem recomanés alguna cosa entretinguda. Així vaig acabar amb “El nombre del viento“.

“El nombre del viento”, el primer llibre de la trilogia Crònica de l’assassí de reis, constitueix el primer dels tres dies en què Kvothe explica la seva història. Aquesta comença en els durs anys de la seva infància com a membre d’una família d’artistes itinerants (els RUH) formada per músics, actors, acròbates i joglars. En aquest ambient, creix convertint-se en un nen prodigi alegre i diplomàtic. Un dia coneix a Abenthy, mag i arcanista. Quan el veu cridant al vent el convida a que s’uneixi a la seva troupe. Aquest descobreix en Kvothe un talent natural i decideix convertir-se en el seu primer mestre. Els seus pares són morts pels Xandrian, uns dimonis que maten a aquells que difonen la seva història, així que Kvothe es veurà obligat a passar tres anys pidolant a la gran metròpolis de Trebon on haurà de suportar dures condicions per poder sobreviure. La història evoluciona fins a un sobtat succés que l’obliga a canviar la seva vida. Després d’això pateix una sèrie d’esdeveniments i reptes que el porten a viatjar a la Universitat, on, músic i estudiant, estudia per poder arribar a ser un gran mag arcanista.

Un llibre llarg, de capítols curts, que hem va sorprendre només començar-lo. Us deixo algunes de les frases que hi he trobat…

Solo los sacerdotes y los locos no le tienen miedo a nada, y yo nunca me he llevado bien con Dios”.

Deberías sentir lástima por él, hijo. Mañana nos iremos, pero él tendrá que convivir consigo mismo hasta el día de su muerte

Viajé, amé, perdí, confié y me traicionaron. Escríbelo y haz con ello lo que quieras.

1ª puerta: la del sueño. El sueño nos ofrece un refugio del mundo y de todo su dolor. Cuando una persona resulta herida, suele perder el conocimiento. Con una noticia traumática suele desmayarse. Asi es como la mente se protege del dolor.
2ª puerta: la del olvido. Algunas heridas son demasiado profundas para curarse. Muchos recuerdos son dolorosos, el dicho “el tiempo todo lo cura” es falso. El tiempo cura la mayoria de las heridas, el resto estan escondidas detrás de esa puerta.
3ª puerta: es la locura. Aveces la mente recibe un golpe tan brutal que se esconde en la demencia. Puede parecer que eso no sea beneficioso, pero lo es. Aveces la realidad es solo dolor y para huir de ese dolor, la mente tiene que abandonar la realidad.
4ª puerta: y ultima, la muerte. El ultimo recurso. Después de morir nada puede hacernos daño, o eso nos han enseñado.

Tenía algo intangible. Algo cautivador, como el calor del fuego. Tenía una elegancia, una chispa…

–Eso es psicología elemental. Si vistes a un mendigo con ropa lujosa, la gente lo trata como a un noble, y el mendigo está a la altura de lo que esperan de él.

–Eso solo es la parte más pequeña -replicó Bast-. La verdad es mucho más profunda. Es… -Bast se atascó un momento-. Todos nos contamos una historia sobre nosotros mismos. Siempre. Continuamente. Esa historia es lo que nos convierte en lo que somos. Nos construimos a nosotros mismos a partir de esa historia.

-No, no es eso. Pero existen ciertos portocolos con relación a…
-¿Un acuerdo entre caballeros? -preguntó ella con mordacidad.
-Más bien honor entre ladrones.
Denna me miró a los ojos.
-Kvothe -dijo, muy seria-, róbame.

I el primer capitol per fer-vos agafar ganes de llegir-lo!

[gview file=”https://lletraferits.toni.cat/wp-content/uploads/2015/11/9788401337208_sample.pdf”]